« Hem

Avdelningar
 » Film & TV
 » Internet
 » Spel
 » Teknik


Resurser
 » Arkiv
 » Forum
 » Nyhetsbrev
 » Tävlingar


Övrigt
 » Annonsera
 » Hjälp
 » In English
 » Om oss

Förhandstitt: Messiah

Förhandstitt av Messiah från Interplay






Kampen mellan de goda och de onda tar aldrig slut och i det här spelet slängs man rakt in i kampen som en rätt så märklig hjälte. En kerub. Ni som inte vet vad det är kan man beskriva det som en baby med vingar. Vissa änglar portreteras som sådant. Den här ängeln heter Bob. Kanske inte det mest märkvärdiga av namn, men den här Bob har fått i uppdrag av Gud att bekämpa Satan på jorden på grund av hans enastående förmåga att besitta folk.

Hmm, det låter redan som ett ganska roligt spel. Själva spelet är byggt som en first person shooter bara att man slåss inte själv utan man hoppar in i andras kroppar och låter de slåss åt en själv. När värden dör besitter man bara en ny. Bob själv är bara sårbar i sin egen form men om han nu tar skada så stjäl han kraft från sin värd och helar sig själv. Striderna kan bli rätt så underhållande då man egentligen aldrig behöver skjuta ett enda skott utan låter värdarna skjuta ihjäl varandra i takt med att man besitter nya kroppar hela tiden.

Tänk dig ett spel som anpassar grafiken i spelet efter hur kraftig dator du har. Jag talar inte om spel där man kan installera olika upplösningar på texturer. Nej, Shiny Entertainment lovar ett spel som automatiskt skalar bort polygoner om det blir fler motståndare på skärmen eller om de är längre bort. Gå närmare så ökar detaljrikedomen så pass att du kan se anletsdragen på motståndarna.

Det här är en teknologi som Shiny Entertainment kallar för RT-DAT. En förkortning för ”Real-Time Deformation and Tesselationn”. Real-time deformation modellerar alla attributerna hos en levande varlese så att karaktärer framstår så realistiska som möjligt och tessellation skalar en scens polygonantal för att bibehålla en hög framerate utan att förlora detaljerna. Denna teknologi kan tyckas tyngande för en dator men Shiny påstår att det inte blir någon kännbar effekt. Faktum är att den här typen av teknologi kommer att göra det mycket enklare för folk med långsammare datorer att njuta av spelet utan att få bedräglig framerate. Samtidigt som de allrea senaste och hetaste 700 mhz datorerna kommer att göra spelet snyggare. Rent teoretiskt kommer spelet att vara snyggare om 3-4 år än vad den är i dagens läge för att datorerna kommer att vara så mycket snabbare.

Visst spelet är snyggt och det flyter fortfarande på hyggligt fort i höga upplösningar trots det höga datorkravet. Man kan inte se någon märkbar skillnad i framerate vid lägre och högre upplösningar så det verkar som Shiny har verkligen lyckats med att framställa en spelmotor som har allt.

· Kontrollera flera olika typer av karaktärer
· RT-DAT teknologi
· Volumetric lighting.
· Fyra massiva världar
· Intrigerande problemlösning baserad på besittning
· Senaste inom AI teknologi
· Endast vuxen publik


Kristoffer Andersson



Hårdvarukrav: PII 233, 3D-accelerator, 64Mb RAM, DirectX 7
Testdator: Celeron 450, 128Mb RAM, Riva TNT2 Ultra
Multiplayer: Ja
Spelgenre: First Person Shooter / Action
Releasedatum: januari
Pris: ca 499:-
Utgivare: Interplay Distributör: Interplay
Internetsite: http://www.interplay.com/messiah

av Allamedia.com



Intresserad av Spel? Prenumerera på vårt GRATIS nyhetsbrev:

 

Tillbaka Upp Skicka Diskutera
 

PSP smart-phone från Sony-Ericsson?
Playstation 3 (PS3), Xbox 360, Wii. Vilka är de hetaste spelkonsolerna
Xbox 360: Topp 10 bästa spel 2009
PC: Topp 10 bästa spel 2009
Wii: Topp 10 bästa spel 2009
PlayStation 3, PS3: Topp 10 bästa spel 2009
PS3 PS2 PSP PC Xbox 360 WII m.fl.: Bästa spel år 2009
PS3 PS2 PSP PC Xbox 360 WII m.fl.: Bästa spel år 2008
Wii: Topp 10 bästa spel 2008
Xbox 360: Topp 10 bästa spel 2008








  © 2005 Arealia AB.
  Om oss | Sekretesspolicy